به گزارش مشرق، این گزارش نشان میدهد که ایران در زمینه آموزش عالی در جایگاه چهارم، در خلق دانش و علم دارای رتبه 26 و از نظر درصد ناخالص ثبتنام دانشگاهی در جایگاه 31 قرار دارد.
این شاخص همچنین ایران را از نظر زیرساختهای کلی در جایگاه 41، از نظر سرمایه انسانی و همچنین تحقیقات در جایگاه 48 و از نظر نسبت بازده نوآوری در رتبه 51 قرار داده است.
دانشگاه کورنل، مدرسه عالی کسب و کار اینسید(INSEAD) و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) اخیرا شاخص نوآوری جهانی 2016 را منتشر کردهاند که نقش نوآوری را به عنوان محرک رشد اقتصادی و رفاه کشورها مهم و کلیدی شناخته و کشورها را با استفاده از 82 معیار در موضوعات مختلف از جمله آموزش، دسترسپذیری و انگیزهبخشی استعدادها و انتقال نیروها بین مرزها و بین شهرها رتبهبندی میکند.
فرانسیس گوری، رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی بر این باور است که سرمایهگذاری در نوآوری برای افزایش رشد بلند مدت اقتصادی بسیار اهمیت دارد.
این شاخص یک مرجع مهم در نوآوری است، بهطوریکه تصمیمگیران سیاسی با هدف توسعه عملکرد نوآوری کشورها از آن بهعنوان یک ابزار استفاده میکنند.
این شاخص بر دو شاخص درونداد نوآوری و برونداد نوآوری استوار است. مولفههای درونداد نوآوری شامل نهادها، سرمایه انسانی و تحقیقات، زیر ساختها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار است و مولفه های برونداد نوآوری شامل بروندادهای خلاقانه و بروندادهای دانش و فناوری است.
این شاخص همچنین ایران را از نظر زیرساختهای کلی در جایگاه 41، از نظر سرمایه انسانی و همچنین تحقیقات در جایگاه 48 و از نظر نسبت بازده نوآوری در رتبه 51 قرار داده است.
دانشگاه کورنل، مدرسه عالی کسب و کار اینسید(INSEAD) و سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) اخیرا شاخص نوآوری جهانی 2016 را منتشر کردهاند که نقش نوآوری را به عنوان محرک رشد اقتصادی و رفاه کشورها مهم و کلیدی شناخته و کشورها را با استفاده از 82 معیار در موضوعات مختلف از جمله آموزش، دسترسپذیری و انگیزهبخشی استعدادها و انتقال نیروها بین مرزها و بین شهرها رتبهبندی میکند.
فرانسیس گوری، رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی بر این باور است که سرمایهگذاری در نوآوری برای افزایش رشد بلند مدت اقتصادی بسیار اهمیت دارد.
این شاخص یک مرجع مهم در نوآوری است، بهطوریکه تصمیمگیران سیاسی با هدف توسعه عملکرد نوآوری کشورها از آن بهعنوان یک ابزار استفاده میکنند.
این شاخص بر دو شاخص درونداد نوآوری و برونداد نوآوری استوار است. مولفههای درونداد نوآوری شامل نهادها، سرمایه انسانی و تحقیقات، زیر ساختها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار است و مولفه های برونداد نوآوری شامل بروندادهای خلاقانه و بروندادهای دانش و فناوری است.